Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015

Κρίση Πανικού !!!!!





Τώρα πρέπει να γυρίσω πίσω σχεδόν μια δεκαετία, οταν η
ήμουν γύρω στα 19 και να θυμηθώ εκείνη την νύχτα που άρχισαν ολα, οχι οτι την εχω ξεχάσει απλά δεν με φοβίζει τόσο ουτε και με πονάει! Δεν κατάλαβα τι έγινε και πως άρχισαν ολα απλά ειχα παει για ενα καφε και γύρισα σπιτι μου οταν ξαφνικά την ωρα που πήγα  να ξαπλώσω για να κοιμηθώ κατι άρχισε να συμβαίνει ενα ύπουλο καμπανάκι άρχισε να χτυπάει και να περιτριγυρίζομαι απο πανικό και φόβο απο αισθήματα περίεργα και εκεί αρχίζουν ολα!!!! 
Άρχισα να ιδρώνω και ήμουν σίγουρη οτι αυτές ηταν οι τελευταίες μου ώρες στην ζωη δεν θυμάμαι πως ξύπνησα τον αδερφό μου λέγοντας του "πεθαίνω ", τρόμαξε προφανώς απο το χρώμα του προσώπου μου και τον φόβο που εβλεπε στο βλέμμα μου ηταν η πρωτη μου φορα μέχρι τότε που φοβήθηκα δεν ήξερα τι μου συμβαινει ! Ξύπνησε με έβγαλε μια βόλτα στην γειτονιά αλλα τιποτα δεν καλυτερεύε νόμιζα οτι ασφυκτιω οτι ολα γύρω μου γυρίζουν και νόμιζα οτι ηθελα να λιποθύμησω και τότε με παίρνει ο πατέρας μου και με βάζει στην μπανιερά κ μ κανει ενα κρύο ντους κάπου συνήλθα κάπου ένιωθα εξαντλημένη όμως δεν ήξερα οτι τωρα αρχίζουν ολα ! 
Την επόμενη μέρα τιποτα δεν ηταν ίδιο ουτε μέσα μου ουτε γύρω μου είχε αλλάξει ο τρόπος που σκεφτόμουν ο τρόπος που έβλεπα τα πράγματα γύρω μου ολα είχαν πάρει ενα γκρίζο χρώμα και δεν ήξερα τι γινεται τωρα και άρχισα να μπαίνω σε σκέψεις τι γινεται τωρα τι κάνουμε τωρα ; Αυτο που έγινε την επόμενη μέρα δεν είχε καμία σχέση με αυτο που ήμουν ενα 24ωρο πριν ! Δεν είπα τιποτα σε κανέναν μονο στην αδερφή μου εξήγησα πως ένιωσα και τι είχε συμβεί μέσα στο κεφάλι μου την προηγούμενη νύχτα ! Προσπάθησε να καταλάβει αλλα και για την οικογενεια μου ολο αυτο ηταν άγνωστο όπως και για μένα ! Το διαδίκτυο δεν ηταν τόσο μέσα στην ζωη μου τότε και δεν ήξερα που να απευθυνθώ , για να πω και την αλήθεια περίμενα τι θα συμβεί και μετα θα πήγαινα σε έναν γιατρό κάπου αλλα και σε αυτή την σκέψη άρχισα να φοβάμαι!  Γενικά ολα με φοβίζαν, ο κόσμος και αυτο ειναι μεγάλη ειρωνία διότι εχω τόσους φίλους και ακομα περισσότερους γνωστούς που δεν θυμάμαι ποτε τον εαυτό μου να ειναι μονο του ! Και ιδιαίτερα σε εκείνη την ηλικία που δεν ειχα αφήσει καφετέρια και Club  που να μην εχω παει κ όμως παλι δεν το έβαλα κατω συνέχισα να πιέζω τον εαυτό μου , με το πέρασμα του χρόνου καταλβα οτι ηταν λάθος έπρεπε να δώσω λίγο χρόνο σε αυτο που μου συνέβαινε ! Άρχισα να σκέφτομαι πολυ παρά πολυ δεν θυμάμαι τι σκεφτόμουν αλλα το μυαλό μου δεν σταματούσε στιγμή να περί εργάζεται τα παντα για το μονο που ειμαι σίγουρη ειναι οτι δεν ειχα κατάθλιψη γιατι το μονο που ηθελα ηταν να βγω απο αυτο και προ πάντων δεν ηθελα να βλαβών τον εαυτό μου ! Το ενα έφερε το αλλο άρχισα να παθαίνω αγοραφοβία, αρρωστοφοβια και γενιά οτι είχε μέσα την λέξη φοβο! Αχ αυτός ο φόβος ! Φόβο για το τιποτα ! Παρόλα αυτά δεν σταμάτησα τιποτα απο την καθημερινότητα μού , βρήκα δουλεια και ολα έμοιαζαν για τους άλλους φυσιολογικά !! Εγω όμως ήξερα οτι μέσα μου κατι δεν παει καλα , όπως συνηθίζω να λέω! Όπως προ είπα δεν ειχα μιλήσει σε κανέναν μέχρι που κάποια στιγμή  που ήμουν με μια γνωστή μου ,βεβαια πλέον αυτή η γνωστή μου ειναι η καλύτερη μου φίλη, άρχισε να μου λέει την ιστορία της που δεν ηταν με την δική μου αλλα είχαν πολλα κοινά σημεία ! Και τότε άρχισα να ξεδιπλώνω και εγω το κουβάρι μου ,θυμάμαι να καθόμαστε μέχρι το ξημέρωμα έξω απο την πολυκατοικία μου και να μιλάμε να μιλάμε και να αρχίζω να καταλαβαίνω οτι κάθε φορα που της μιλούσα ένιωθα καλύτερα και δεν ξέρω αλλα μάλλον ειναι χαρακτηριστικό των ανθρώπων οτι οταν κάποιος βιώνει κατι παρόμοιο με εμάς αρχίζουμε και νιώθουμε μια ικανοποίηση , ενα δυνατό χέρι στην πλάτη να λέει "εντάξει ηρέμησε δεν εισαι ο μονος" , ετσι ένιωσα και εγω! Με τον καιρό άρχισα να νιώθω πολυ καλύτερα και ένας απο τους λόγους ηταν οτι άρχισα να ζω με αυτο που συνέβαινε άρχισα να το συνηθίζω και περίμενα την ωρα που θα φύγει αλλα και να δεν έφευγε εγω ήξερα να το αντιμετωπίζω ! Πως; Δεν ξέρω ίσως επειδή άφησα τον χρόνο να λειτουργήσει σωστά, ίσως γιατι ηταν καλύτερα ετσι δεν ξέρω αλλα αυτο έκανα ! Οταν λοιπόν το διαδίκτυο μπήκε δυναμικά και στην ζωη μου άρχισα να Googlαρω τα συμπτώματα που ειχα και έπεσα σε εκατομμύρια απαντήσεις και όλες έλεγαν "Κρίση Πανικου" ! Αυτο της άρχισα να το ψάχνω άρχισα να διαβάζω τα παντα γύρω απο αυτο , πήρα και κάποια βιβλία αν και νομίζω αυτο που με βοήθησε πιο πολυ απο ολα ηταν < Ο Πολεμιστής Του Φωτός> του Paulo Cohelo και ξαφνικά άρχισα να το συζητάω με τους φίλους μου και με τους γνωστούς κάποιοι με κοιταγαν με ορθάνοιχτα ματιά απο έκπληξη  και άλλοι μου έλεγαν "ναι το εχω πάθει και εγω" και πιστέψτε με ηταν πολυ αυτοί που είχαν περάσει αυτή την κρίση πανικού! 
Μια  πολλη δύσκολη και αρκετά μεγάλη φάση στην ζωη μου που εκανε να χάσω πολλες όμοεφες στιγμές γιατί με είχε κυριεύσει ο φόβος.


Πως ξεκινάει ολο αυτο το 'παιχνίδι ' όμως ; Μια κρίση πανικού συμβαίνει όταν το σώμα σας βιώνει μια απροσδόκητη, απρόσμενη εγρήγορση και έντονα ψυχολογικά και σωματικά συμπτώματα. Οι κρίσεις πανικού μπορεί να είναι πολύ τρομακτικές και έντονες, αλλά δεν είναι επικίνδυνες για την σωματική ή ψυχική υγεία. Μια επίθεση πανικού δεν θα σας προκαλέσει οποιαδήποτε σωματική βλάβη και είναι απίθανο να πρέπει να εισαχθείτε στο νοσοκομείο, αν είχατε μια κρίση πανικού. Επίσης φυσικά, οι κρίσεις πανικού δεν θα σας τρελάνουν!...

Τουλάχιστον ένα άτομο στα 10 εμπειρίες περιστασιακές κρίσεις πανικού, που συνήθως προκαλείται από ένα αγχωτικό γεγονός.
Περίπου ένα άτομο στα 100 έχει διαταραχή πανικού. Οι περισσότεροι άνθρωποι αναπτύσσουν για πρώτη φορά τη διαταραχή όταν είναι περίπου στην ηλικία των 20-25. Η κατάσταση είναι περίπου δύο φορές πιο συχνή στις γυναίκες.
Μερικοί άνθρωποι έχουν κρίσεις πανικού για την αντιμετώπιση ειδικών καταστάσεων. Για παράδειγμα, μπορεί να έχουν μια φοβία των κλειστών χώρων (κλειστοφοβία) και να εκδηλώνονται κρίσεις πανικού όταν βρίσκονται σε ένα κλειστό χώρο.
Ενώ τα περισσότερα άτομα με φοβίες οι κρίσεις πανικού συμβαίνουν όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με ό, τι προκαλεί τον φόβο τους, οι κρίσεις πανικού των ατόμων με διαταραχή πανικού συνήθως προκαλούνται χωρίς προειδοποίηση. Για τα άτομα με διαταραχή πανικού, μια κρίση πανικού φαίνεται συχνά να συμβαίνει χωρίς κανέναν προφανή λόγο.
Ως εκ τούτου, η διάγνωση της διαταραχής πανικού θα γίνει μόνο αν αντιμετωπίζετε επαναλαμβανόμενες και απροσδόκητες κρίσεις πανικού και αν αυτές οι κρίσεις, ακολουθούνται από ένα τουλάχιστον μήνα συνεχούς ανησυχίας ή ανησυχία σχετικά με το ενδεχόμενο νέων κρίσεων.

 Ο κύριος στόχος της θεραπείας για τη διαταραχή πανικού είναι να μειωθεί ο αριθμός των κρίσεων πανικού που έχετε και να συμβάλει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σας. Οι δύο κύριοι τύποι θεραπείας για τη διαταραχή πανικού είναι ψυχολογική θεραπεία (ψυχοθεραπεία) και φαρμακευτική αγωγή. Εάν έχετε συμπτώματα της διαταραχής άγχους ή πανικού, επισκεφτείτε τον γιατρό σας. Ο ειδικός ιατρός σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ο ψυχίατρος. Η διάγνωση της διαταραχής πανικού θα γίνει αν αντιμετωπίζετε επαναλαμβανόμενες και απροσδόκητες κρίσεις πανικού που ακολουθούνται από τουλάχιστον ένα μήνα συνεχούς άγχους ή ανησυχίας σχετικά με το ενδεχόμενο νέων κρίσεων. Αυτό λέγεται «άγχος προσμονής» και είναι από τα πολύ ενοχλητικά και επίμονα συμπτώματα.
Σημαντικό είναι να γνωρίζετε ότι οι κρίσεις πανικού, αλλά και η Διαταραχή Πανικού, είναι εύκολα και αποτελεσματικά αντιμετωπίσιμες καταστάσεις και γι' αυτό αναζητήστε ψυχιατρική βοήθεια έγκαιρα. Οι καταστάσεις αυτές, ακόμα και αν τελικά δεν είναι καθόλου επικίνδυνες για την ψυχική και σωματική ακεραιότητα του ατόμου, είναι πάρα πολύ ενοχλητικές και κάνουν το άτομο να δυσλειτουργεί και να υποφέρει. Η έγκαιρη ψυχιατρική βοήθεια, θα σας απαλλάξει σύντομα από τα συμπτώματα σας και θα σας επαναφέρει σύντομα σε μια καλά λειτουργική καθημερινότητα. 




ΠΗΓΗ:Iatropedia

Του Εμμανουήλ Πολυζόπουλου, Ψυχιάτρου, Ψυχοθεραπευτή











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου